torsdag 29 augusti 2024

Gösfiske 29/8.

 Telefon är på laddning så jag bifogar foto senare. Dagens fiske fick en rivstart där jag satt mackan i halsen då det ena djupriggspöt drog kraftigt nedåt efter 10 min fiske. Då ytvattnet var rejält kallt så tasta jag fiske lite djupare än vanligt.

11.5 met och mitt på sjön en stadig gös på 3.5 kg och på en 18 cm Karikko citrongul med vit buk, 45 min senare var det dags igen då sidospöt vräkte sig ner i en bra båge och vi kunde ta in en grann gös på 3 kg.

Ytterliggare 6 gösar till båten varav 3 gk men i retur samt 3 mindre, vattnet rejält nerkylt och orkade bara upp till 17.4 trots mkt sol. När fiskarna tog tidigare på morgonen var det bara 17.07 så jag tror den pelagiska trollingen på gös snart är över.

Ett fantastiskt bra gös år är tillända.


Skitfiske / Kjelle

Inga kommentarer: