fredag 22 mars 2024

Olje projekt.

Det jag tidigare trott vara ett läckage från luftnings skruven på cylindern ibak var något helt annat. Av en slump upptäckte jag ett rejält dränage från den ena gaveln på styrkolven och packboxar som gett upp. Har beställt grejor så jag kan göra byte på båda änstyckena på kolven.

Har gjort ett liknande jobb ifjol på Jonathans Seastar styrning med bra resultat så det är bara att bita i det sura äpplet och fixa så det blir tätt igen. Inget jättejobb tror det tog 45 min sida och sen 20 min med luftningen av systemet.

Flaskan på bilden skruvar jag ner i rattpumpen och fyller den till hälften. Monterar sedan en slang i bak mellan luftnings skruvarna och öppnar ventilen på båda. Snurrar ratten 10 varv åt höger och lika åt vänster och upprepar sen det hela en gång till och garanerat luftfritt och bara att stänga ventilerna.

Ett mkt smidigare sätt att lufta än det man gjort tidigare.

Skitfiske/kjelle

Inga kommentarer: