onsdag 16 oktober 2019

Bloggens vara eller inte vara.

Precis det är vad det handlar om just nu, bloggen har vi ju haft dels för att berätta lite om vårt fiske och kanske hjälpa andra som behöver lite info under resans gång. Sen tycker jag det varit oerhört roligt detta med båten, då man kunnat hjälpa andra hitta lösningar på sin flipper / båt då man byggt om lite eller bytt ut mot annat. Den senare delen har kanske varit roligast att delge andra lite tips och service, men det har ju pågått ett tag nu och vi känner att bloggen kanske har gjort sitt när det gäller info ang fisket och båten . Saker och ting förändras och vi kommer att ha så mkt att stå i framöver med utökade familjer/husbyggen så det ligger nära till att det blir en paus på något år, det sker från års skiftet som kommer nu. Vi slutar inte fiska utan kör på med allt vi gjort tidigare, både på Lax/Gös/Gädda . För den som inte vet så finns det 10 tal filmer på youtube som vi spelat in, gå gärna in där och kika. Min favorit är Understen 2014.

Skitfiske / Kjelle

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej Kjelle!
Allt har sin tid, det blir nya prioriteringar under livets gång....
Det har varit trevligt att träffa er på tävlingarna i Vänern under tidigare år!
Jag har tagit del av era fisketurer och ombyggnationer på er båt.
Det händer ibland att jag går in på Youtube, och tittar på era filmer när fiskesuget kommer, och det inte är möjligt att åka ut med vår trollingbåt!
Ha det bra, och hälsa grabbarna!
Mvh.
Rune (Team Fir(r)efighters)

Team Bälinge sa...

Hej Rune - Vad skoj höra från dig ja det var trevligt på våra träffar vi var på, tror jag såg er nån gång då vi körde havet på södra sverige med. Nu är det bara Ålands hav som gäller dels för fiskstorleken men även närheten hem ifall det skulle hända något. Precis som du säger så blir det nya prioriteringar samt jag känner att det är lite tömt på bra info, alla fall då det gäller båten som i stort sett är helt ombyggd till en bra fiskemaskin. Nya äventyr väntar och då inte bara i fiske utan så mkt annat som är runt oss. Jag hoppas vi kommer att ses på havet alt om jag tar mig ner till Vättern framledes.
Du får hälsa Stefan.

skitfiske / Kjelle