lördag 4 februari 2017

Byte bromsskivor.

Gamla Catalinan uppgraderad med Carbon skivor mkt smutt. Det här är nog den rullen som jag gillar mest av dom allihopa, dock är dom svåra att få tag på då dom ej tillverkas längre, och hittar du dom får man betala bra. Bromsen som alla klagar på då det gäller Okuma rullarna tycker jag inte stämmer alls, kanske på dom billigare men inte på varken Catalinan, Clarion,Coldwatern. Dom 2 senare är det ju Carbonskivor i och nu har jag satt i det i denna lite äldre rulle med. Den var inte ryckig eller så däremot bromsade den dåligt vid hög belastning nu sista året, men nu är det åtgärdat.

Laxfisket med hög press på fisk ställer höga krav på rullarna och jag har testat så mkt rullar av olika fabrikat samt modeller, och jag sågar dom allihopa. Så bedrövligt att nya modeller tas fram och säljs då dom inte håller måttet för tungt fiske.

kjelle

Inga kommentarer: