måndag 5 december 2016

Angående om bottenmålningen.

Ser att det är oerhört många som besökt sidan och kikat på det inlägget, jag kan bara säga det som jag glömde tidigare. Lägg 2 travar med SJ-pallar in under bakre delen på skrovet inte ända in i "Flippersteget" för där rundar det av lite utan spar någon decimeter, så klarar du tryckskadorna bra på skrovet. Båten kommer att stå oerhört stadigt på det sättet, 2 st kraftiga vedkubbar strax under 45 cm fick sen hålla kölen framåt. Som extra sidostöd sågade jag till några rejäla reglar som stagade på sidan, och jag kunde obehindrat ligga under och kom åt bra med slipen. Glöm ej ansiktsskydd och andningsskydd och rejält med slippapper. Den bakre delen där palltravarna legat får du ta sen när båten står på som vanligt på kärran, så gjorde jag.

lycka till / kjelle

Inga kommentarer: