fredag 31 januari 2014

Tajt och bra.

Fick idag min svarvade bussning i rostfritt av smeden som gör att nya styrningen blir tajt och bra och komplett. När vi köpte Flippern fanns ju en gammal Morse Hydralic stearing på den och den behövde verkligen bytas ut, men då jag köpt ny rattpump under sommaren så gällde det att få tag på en styrkolv där bak med bullhorn vilket skulle visa sig vara knepigt då dom flesta sålde bara kompletta med rattpump. Ett företag i Norrtälje sålde lösa kolvar med infästningar och då till 300hk så då slog jag till och tog en sån. Om jag köpte till ett annat fabrikat än jag har så fick jag ner den till nästan halva priset men då passade ej styrstaget riktigt bra utan det har jag löst själv och tillsammans med Rådström fick vi detta att funka bra, styrkolven var lika till alla märken och det var den jag vill åt. Har nu fått en bussning svarvad av smeden som ska sitta längst ut på styrarmen/kolven och det glapp som fanns där tidigare är nu helt borta.

Inga kommentarer: