fredag 18 januari 2013

Kylan på väg in till helgen.

Så det blir till att klä sig rejält under helgen i skidbacken, nej jag ska inte åka något utan det blir snökanoner och pistning som gäller några dygn nu då vår 3e backe ska göras klar.
Vad har hänt med båten då? ja inte så mycket i veckan men ett par defrostrar har kommit på plats för råniga och fuktiga dagar under den tidiga våren då rutorna kan vara nog så blöta under dom första timmarna. Fick även ordning på dom omgjorda spännbanden där jag kapade av det band som sitter i spännaren, tog till vara på kroken som jag sen fick svetsad på en rörhylsa som jag sen satt i nedre bulten i spännaren. På detta sätt flytta jag spännaren längre ner och nu slipper man slitage på nedersta bordet på båtsidan, färdig fästögla på TK-trailern som man bara kroka i, det vart väldigt bra får jag säga. Önskar lite mildare väder så vi kan sätta in en stor stöt på det jobb som är kvar på båten, lite väl kallt just nu men det får bli lite linbyte på rullarna istället.

skitfiske /kjelle

Inga kommentarer: