lördag 10 december 2011

Blåsten avtar snart??

Ja man kan ju undra vad som komma skall, detta eviga blåsande och sen en massa regn och blötsnö. Man funderar ju om det blir något fiske framöver men jag har lovat Rini bra vindar till Jul-laxen så jag får väll gå ut och ropa till vädergudarna nu i veckan.
Kylan är något som måste komma in över oss annars blir det blåsigt så långt vi kan se, dom varma vindarna från afrika sveper upp över Europa och här uppe norr får vi ett kaos då lite kallare luft möter värmen. Inte nog med att vi vill ha ner vindarna, det bör ju stabilisera sig för det blir kopiöst svårfiskat efter denna blåst, men det är ju lika för alla så det är bara att åka på om vi kommer ut.
Vi satsar på att det blir bra till torsd då vi tar sikte på Baggerud, jag gör vad jag kan Rini för att vi ska få det bra till nästa helg.

skitfiske/kjelle

1 kommentar:

TEAM RINI sa...

Jag får verkligen hoppas att du ordnar bra väder till jullaxen ;).Ha de så länge så hörs vi i veckan skall se om jag kommer ut på vättern i morgon. M.V.H RINI