tisdag 3 mars 2009

Baggerudsrampen.

Nu i helgen var det ju populärt att sjösätta sin båt vid Baggerud och gå ut på laxtrolling, så gjorde jag och många med mig.Jag fick på lördag kväll höra att kön blivit passerad på morgonen och gjort många arga och besvikna.

Boende i stugorna på vägen ner gick före den långa kön och trailade i före många som haft lång restid upp till Baggerud och som varit i kön länge.Är man där för att fiska och ska ut på sjön så får man gå upp i tid och köa som alla andra.

Att det ska vara en förmån att man som boende på campen ska kunna tillgå tycker jag och många med mig är förkastligt.Skulle jag åka in i kön före andra som köat länge så fick man väl kompanistryk.

Jag tycker det är fel att göra på det sättet, samtidigt vill jag inte bråka med Ingmar om detta, då han är en superkille som ställer upp och hjälper till med allt mellan himmel och jord, men problemen kommer att växa då vårfisket ofta är otroligt bra norröver, ser inte med förtjusning fram mot alla påskfiskare som glatt får vänta då andra ska i före.

Dom stora förlorarna här är allt trollingfolk och även campen som sådan som tappar mycket rampning och boende, mycket tråkigt.

Inga kommentarer: