fredag 13 januari 2023

Det börjar faktiskt bli lite ljusare ute!

 Vi ser väl alla fram emot en ny vår med lite båtjobb innan fisket drar igång, själv så har jag lite trailerjobb som ska ordnas med nya hjul lager samt nya bromsbackar då jag byter var 4e år. Så skönt att veta att det är fräscht bakom bilen. Innan dess så ska det vevas på drygt 7000 met lina på dom 16 rullarna. krokar och skedar ska väl ha en översyn men tror det finns uppladdat sedan förra året.

På gösfiske fronten skall det tas lite nya grepp och känner att jag/vi utvecklat gösfisket rejält dom sista åren. Fisket idag är ju inte i närheten av det fiske vi körde på 70-80-90 talet, men det är lika roligt om inte mer skoj idag. Det är ju helt andra förutsättningar rakt över från båt till krok kan man säga.

Det har väl funnits en tanke på att byta båt då jag ser att laxfisket på havet blir sämre och sämre och den utrotning av strömmingen som pågår ser jag som en stor bov i dramat om laxen. Åter till båten som är mitt livs bygge och goda fiskekamrat så blir den nog kvar , även om en 6 meters styrpulpet med en 140 a på ibak skulle vara nice. Men man är skyddad av regn och vind och fördelen att sova kvar i båten gör den mkt komplett. Laga mat och att kunna lägga sig ner i kabinen en stund är guld värt.

skitfiske / Kjelle

Inga kommentarer: