fredag 29 april 2022

Laxar och lite annat.

 Snart är vi inne i maj månad vilket vi alla förknippar med Vandringslaxen, nu gäller det att få ihop almanackan och allt övrigt så det stämmer. Bilen skall servas först för min del så jag har fått skjuta upp premiären 1 vecka då jag inte vill dra tungt me ett dåligt pinjonglager.

Ska montera en begagnad slutväxel med låga mil för 1/3 del av kostnaden mot en ny utbytes, renoverar även Haldexen med en ny pump/filter och skjuter i nya drivaxlar i bak med när det är tomt där. Mkt kan jag göra själv men denna gång låter jag proffsen på Volvo att byta åt mig, en fröjd se dom jobba så snabbt och smidigt. Min gamla slutväxel/diff har rullat 36400 mil och dom sista 200 milen har inte låtit bra......

Laxrapporterna duggar tätt nu framför allt från Blekinge, flera 15+ och någon på över 17 samt en gigant på 23 kg som togs på vobbler idag!!! Mäktigt

Skitfiske/kjelle

Inga kommentarer: