måndag 12 december 2022

Hydraliken på flippern.

Det har varit lite jobb i höst med hydraliken men nu är allt ok igen, har ju bytt både hydralpumpen till autopiloten samt rattpumpen som gav problem i våras. I samband med bytet av dessa så ska det ju luftas en del och max otur så går gängan i båda luftningsnipplarna.

Det är nu fixat allting och ett par gäddrepor hann jag med innan annat tog min tid. Båten står nu och vilar inför 2023 som vi hoppas blir bra både på lax och gös, det senare får mera tid nu när laxfisket inte riktigt är som det ska. Jag är lite tveksam inför Ålands hav som töms ännu mer på strömming och övrig betesfisk för laxen, men vi gör väl några testrepor i slutet av maj för att syna korten lite.

Laxfisket 2022 går inte till historien som något bättre laxår varken för mig eller för många andra. Vi gjorde 6 st vändor och landade 1 lax på 13.2 samt tappade 2 laxar. Gösfisket för oss har varit riktigt bra och det var länge sedan jag haft en så pass lång gössäsong. Hemma vattnet Ekoln mkt gös i fina storlekar och stora Mälaren med Norra Björken gav oss otroliga pass sent i augusti.

Skitfiske och God Jul på er alla.

Kjelle

Inga kommentarer: